GameDev na speedzie


Chyba wielu ludzi, którzy zaczęli zagłębiać się w magiczny świat programowania roili z tak prostej przyczyny jak pragnienie napisania własnej gry. Pojawia się proste pytanie. Nie nie brzmi ono „Jak to zrobić?” tylko „Ile czasu może to zająć?”. Odpowiedź jest prosta: 7 dni!

Czekaj, czekaj. ILE?!

Tak, dokładnie 7 dni / 168 godzin/ 10080 minut / 604800 sekund, w zależności od dokładności mierzenia czasu 🙂 Dlaczego akurat tyle? Ponieważ 9 czerwca wystartował konkurs 7DFPS, w którym (jak nazwa sugeruje) każdy uczestnik ma zrobić grę FPS. Udział w nim może wziąć każdy, niezależnie od umiejętności w tworzeniu gier 3D. Serio, nie znając biblioteki OpenGL można spróbować coś w niej stworzyć tak jak uczestnik o nicku danlthemanl

A ja chciałbym tylko popatrzeć 🙂

Niektórzy uczestnicy zamieszczają screencasty ze swojej pracy. David Rosen i Aubrey Serr, twórcy Overgrowth tak robią, wykorzystując serwis twitch.tv. Zachęcam do rzucenia okiem, można dowiedzieć się czegoś użytecznego.

Hmm…

Jakie gry ujrzymy? Niektóre już teraz wyglądają bardzo dobrze jak np gra tworzona przez TyrusPeace, chociaż jak wiemy wygląd nie jest wyznacznikiem jakości. Pełną listę projektów uczestniczących można znaleźć na stronie i jest ich trochę. Konkurencja więc nie śpi więc zwycięska gra jakościowo na pewno będzie na wysokim poziomie. A na razie czekamy/tworzymy/oglądamy aż do końca konkursu 🙂

Ciao 🙂

Reklamy

One thought on “GameDev na speedzie

  1. Pingback: LD czyli GameDev w 48h | Na Wypasie !!

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s