Visual Studio, Set as StartUp Project. WTF ????


VS2012 Icon

Zdążyłem już być na kilku prezentacjach gdzie była prezentacja przykładów w Visual Studio. Bardzo często wygląda to tak, że jest solucja z przykładami a w niej kilka/naście projektów z konkretnymi rzeczami. Cud, miód i orzeszki:) Jednak dziwi mnie zawsze konfiguracja takiej solucji. Żeby uruchomić któryś z projektów z pod F5 musi być on ustawiony jako domyślny. Wielkie WTF!

VS : Poznajmy się.

Rozumiem, że gdy ktoś klepie proste aplikacje z jednym projektem może nie zagłębia się w działanie solucji z co najmniej 2 projektami. Dlatego wychodzi na wierzch tutaj sprawa ustawienia domyślnie uruchamianego projektu. Jako przykład posłuży mi solucja z „Kurs C# od podstaw” z grupy KUL.NET. Pierwsza solucja z przykładami wygląda mniej więcej tak.

VS - Wstep1

 Jak możemy zauważyć jest tutaj aż 9 projektów. Chyba bym się wściekł gdybym miał za każdym razem zaznaczać kolejny projekt jako domyślny przy przechodzeniu do kolejnego przykładu. Jako, że czasem udaje mi się być sprytnym to w ustawieniach solucji znalazłem coś bardzo ciekawego. Możemy ustawić sobie politykę wybierania domyślnego uruchamianego projektu. Oczywiście domyślnie jest wybierany pierwszy utworzony projekt w solucji. My chcemy coś innego. Z resztą sami zobaczycie o co mi chodzi 🙂

Solution 'Wstep_1' Property Pages

Powiedzcie czy to nie wydaje się intuicyjne, że chcemy uruchomić projekt, którego plik aktualnie prezentujemy? Teraz aby F5 i ognia. Bierzcie i korzystajcie:)

Ale ja chcę więcej!

Inną opcją, którą mamy możliwość jest wybranie, które projekty i w jakiej kolejności maja się uruchamiać. Mi osobiście do tej pory przydało mi się raz. Na zajęciach z Programowania Usług Sieciowych, gdzie naszym zdaniem było napisanie usługi oraz klienta do niej. Oczywiście przy pisaniu/sprawdzaniu działania mojej radosnej twórczości tez skorzystałem z tego „tricku”. Oczywiście wiadomym jest żeby takie cudo działało, zawsze na początku musimy uruchomić usługę a dopiero potem klientów.

Solution 'Projekt_Sklep' Property Pages

Skomentuj

