Owocowe fantazje


szkłoSłońce świeci, kwiaty pachną a niebo jest niebieskie. Pogoda niesamowita, owoce dojrzewają, lato jest w pełni. Natura jest w pełni rozkwitu, przygotowuje się do rozmnażania a ja mam zamiar bezczelnie jej w tym przeszkadzać 🙂 Mając na działce trochę krzaków, które dają przeróżne owoce postanowiłem, że pozbieram to co na nich znajdę i rzucę to na pożarcie drożdżom 🙂

Akt I

Około 3 tygodni temu został mi podsunięty bardzo dobry pomysł. Cieszę się, że go zrealizowałem. Mianowicie chodzi o zebranie wiśni. Powodem mojego zadowolenia jest fakt, że moja wiśnia w tym roku nie miała się zbyt dobrze i dała mało owoców niezbyt dobrej jakości, a dzień po ich zebraniu to co zostało zamieniło się dosłownie w pestki. Owoców było niedużo, na oko jakieś 3kg. Cały zbiór został umyty, wydrylowany, zasypany kilogramem cukry, zalany 5 litrami wody i zostawiony „pod przykryciem”. Drożdże są oczywistą oczywistością 🙂

wisienki

Akt II

Wczoraj wybrałem się na polowanie na maliny. Na odmianę, którą rok temu dostałem od kolegi i mam jej raptem „parę krzaczków” jest jeszcze za wcześnie. Owoce są duże (co akurat dla niej jest normalne) ale twarde, trochę kwaśne i też ich jest niewiel. Nie przeszkodziło mi to jednak na zrobienie z kolejnych, na oko, 4kg owoców różowej papki połączonej z 4 litrami wody i kilogramem cukru.

malinki

C.D.N.

Obydwie mikstury zostały połączone i czekają na kolejną porcję składników gdy znowu coś podrośne na działce. Nie będę dodawał już dużych ilości wody aby zrobić wino o wyrazistym aromacie. Będę miał jeszcze znaczne ilości aronii pod ręką za około 2 tyg i zastanawiam się czy dodać ją do tej partii. Balon w którym to cudo stoi ma pojemność 34L i przyjmie jeszcze sporo materiału. Na aronię już czeka duże szkło. Duże = 50L 🙂

A teraz pytanie, czy dodać aronię do tego specyfiku, czy iść w maliny i inne czerwone owoce?

mikstura

Skomentuj

